Valutaomvandling: Även om alla varor visas i ditt lands valuta, debiteras varje transaktion enligt US dollar.

Posten: Vi kan inte med säkerhet säga om ditt lokala postkontor tar betalt för de produkter du beställer. Om du har några frågor, vänligen kontakta oss för mer information.

Se Tullverkets sida

Om det sammanlagda värdet på de varor du beställer är högst 1 500 kronor behöver du inte betala någon tull.

 

Så här räknar du ut varans totala pris

Du vill köpa en mobiltelefon från MobilKingen. Det pris som du ser när du gör beställningen är 1 600 kr.

Du behöver räkna med nedanstående kostnader:

Frakt och försäkring: 50 kr
Tull på 6,5 %: 1 650 x 6,5 % = 107 kr
Moms på 25 %: (1 650 + 107) x 25 % = 439 kr
Importtulldeklarationsavgift: 125 kr

Totalt: (1 600 + 50 + 107 + 439 + 125) = 2 321 kr

Det totala priset för mobiltelefonen är alltså 2 321 kronor.

Våra leverantörer finns globalt. Beställningar skickas vanligtvis inom 1-2 dagar. Leveranstider varierar beroende på den enskilda leverantören och destination.

Leveranstid: 10 – 30 dagar

 Produktgaranti

Detta täcker du för kvalitetsfrågor inom garantiperioden . Varje produkt har en specifik garantiperioden . Om det inte anges i produktlistan , kontakta oss. Proceduren är listade nedan.

1. Ta foto eller gör en video som visar problemet och maila till oss.

2. Vi kommer att kontakta dig för mer information eller ge dig ett svar om din ansökan.

3. Om det täcks av vår garanti; du kommer sannolikt att bli ombedd att returnera produkten till oss. Ansvaret för betalning av fraktkostnader bestäms från fall till fall; vanligtvis fraktkostnader för garantiåtaganden delas mellan MobilKingen och kunden.

Garanti

All garanti börjar från det datum produkten tas emot. Om en produkt utvecklar ett fel under garanti och felet beror på en kvalitetsfråga snarare än eget förfarande, kommer vi att acceptera en retur. Men det finns situationer som det är osannolikt att få returnera vara.

a) MobilKingen ogiltigförklarar garantin om
– Öppnar hårdvaran av en anordning
– Öppnar kroppen i ett försök att åtgärda
– Ändra Ta bort eller byta delar av en produkt
– Använder enheten på ett sätt som den inte är avsedd för
– Fortsätter att använda när felet inträffar och orsakar mer skada
– Misslyckas att kontakta oss när problemet först inträffar

b) Garanti utgår inte vid fall av skador på produkter med oavsiktlig skada, missbruk av varan, eller allmänt slitage.

c) Återskick utan diskussion och godkännande inte kommer att accepteras.

d) Om produkten täcks av garantin och en reparation är omöjligt och vi kan inte erbjuda en ersättning på grund av lager eller en gammal modell, kommer vi att kreditera dig vad du ursprungligen betalade så att du kan välja att köpa ett annat objekt.

f) Om objekt försvinner under returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar din vara via registrerad airmail.

Tyvärr kan vi för tillfället inte erbjuda utbyten på varor. Vi kanske kan hjälpa ersätta en beställning om du inte är nöjd. Kontakta vår Kundtjänst och uppge Orsak till returen.

Mobiltelefoner Garanti & Ångerrätt

1 års garanti

Vi erbjuder ett års garanti för telefoner. Tillbehör såsom batterier, kablar och laddare har en månads garanti.Om telefonen är trasig inom ett år (räknat från leveransdatum), kan kunder skicka tillbaka för fri reparation.

Artificiella faktorer såsom de-montering, missbruk, tappskador, vattenskador,modifieringar av officiella hårdvara eller mjukvara  eller några andra orsaker till skador omfattas inte.

Om det godkänns, kommer vi täcka hela reparationsavgift, expeditionsavgift och den defekta ersättningskomponentens kostnad för telefon (moderkortet och skärmen är inte inom ramen för denna gratis reparation).

Om tillbehör som batterier eller laddare kablar är felaktig inom en månad (räknat från ankomstdagen), kan vi ordna att skicka eller återbetala när du har bekräftat problemet med oss genom att skicka bilder eller videoklipp som visar problemet. Artificiella faktorer såsom de-montering, missbruk, tappskador, vattenskador, modifieringar av officiell hårdvara eller mjukvara  eller några andra orsaker till skador omfattas inte.

Telefon Defekt vid ankomst

Om telefonen kom bruten kontakta oss inom 3 dagar från den dag du fick paketet. Följ sedan tre dagars köparen garanti.

Eftersom telefoner är ett högt värdes objekt, kan vi be dig att skicka tillbaka den defekta telefonen innan vi skickar dig en ny eller ordna bidraget. När du returnerar telefonen, ska alla tillbehör såsom kabel, laddare och batteri. medföljande. Om något saknas kommer vi att be kunden att betala för dem. Vi kommer att vara ansvarig för 50% returavgiften endast om det kostar mer än 140kr och är också mindre än 370kr.

Avbokningsregler

Om du har gjort en beställning och du har betalat och du vill avbryta, kontakta oss så snart som möjligt. Efter 24 timmar är det möjligt att fortfarande avbryta tills ordern har skickats. Kontakta oss nu!

Om beställningen är i ett tidigt behandlingssteg kan du ändra dig och avbryter ordern. Du kan be om en återbetalning eller hålla din betalning som en kredit.

Om en beställning har skickats kan den inte längre avbrytas. Varan måste returneras  när kunden får varan och återbetalningen är endast partiell (vi drar av fraktkostnaden ).

3 dagars Produkt garanti

Har din vara anlänt skadad, annorlunda eller inte fungerande? Du är skyddad och kan göra anspråk, enligt förfarandet som beskrivs nedan.

1. Inom 3 dagar efter mottagandet av produkten kontakta oss med en bild eller video som förklarar problemet och om du vill ha en återbetalning eller ersättning.

2. Vi kommer att granska ansökan och kontaktar dig om vi behöver mer information.

3. Om det godkänns, kommer vi att återbetala eller skicka en ny vara, du kan även bli ombedd att returnera produkten.

Endast produkter med högt värde måste returneras. Högt värde bestäms av vår service team och är vanligtvis ett objekt runt 650kr eller mer. Om det är inte högt värde behöver inte returnera varan och kan behålla den felaktiga produkten.

Om vi ber dig att returnera produkten kommer vi att hitta det mest kostnadseffektiva sättet att returnera varan till oss och ge dig fullständiga instruktioner inklusive vår adress. Du kommer att få din återbetalning när vi har mottagit och kontrollerat varan.

Har du frågor och funderingar

 

Kontakta oss på :

support@mobilkingen.se

 

Eller Fyll i Formuläret Längre ner på sidan.

Kontakta Oss genom att Fylla i Namn, Email och Meddelande nedan

MobilKingen

 

Du når oss via mejl

Support@mobilkingen.se

MOBILKINGEN

S. Västkustvägen

23434 Lomma

Copyright © 2016-2017 MobilKingen. All Rights Reserved